Crown Equipment publiceert wereldwijd duurzaamheidsrapport 2013

Het rapport gaat in op Crown’s inspanningen om zijn eigen ecologische voetafdruk te verkleinen en op de ondersteuning die Crown klanten biedt zodat ook zij hun duurzaamheidsinspanningen met succes kunnen behalen.

München, 17 juli 2013 – Crown Equipment, een van de grootste intralogistieke ondernemingen ter wereld, heeft vandaag zijn ecologic rapport 2013 gepubliceerd. Daarin wordt aandacht geschonken aan de wereldwijde inspanningen van het bedrijf om zo min mogelijk afval te produceren, verstandig met energie om te gaan en de levensduur van producten en fabrieken te maximaliseren. Het rapport van 2013 is te downloaden via http://www.crown.com/nl/over-crown/ecologic_milieubeheer.html.

Hoewel het rapport opnieuw ingaat op Crown’s vorderingen met betrekking tot zijn fabrieken en supply chain, benadrukt het dit jaar ook de succesvolle inspanningen om materiaal en oplossingen voor intern transport te ontwerpen, te bouwen en te produceren en daarmee klanten te helpen bij hun duurzaamheidsinspanningen. Door de hogere energie-efficiëntie van deze producten wordt namelijk bespaard op waardevolle hulpbronnen en profiteert de klant van lagere kosten. Voorbeelden hiervan zijn de TSP 7000-serie smallegangentruck, die minder energie verbruikt en tot 15% langer operationeel kan blijven dankzij een regeneratief neerlaatsysteem, en Crown’s InfoLink® truckbeheersoftware, die klanten helpt om de efficiënte benutting van hun heftruckpark en hun totale werkzaamheden te controleren. Vorige maand nog werd Crown InfoLink door een jury van twaalf onafhankelijke Europese journalisten uitgeroepen tot winnaar van de IFOY Award in de categorie ‘heftruckoplossingen’.“InfoLink maakt efficiënter gebruik van de trucks mogelijk en het geeft een compleet overzicht van het materiaalgebruik. Door de impactcontrole gerelateerd aan veiligheid rijden de bestuurders voorzichtiger en hebben we minder schade”, zei Gerrit Viveen, hoofd Techniek van de Yamaha vestigingen in Nederland, Frankrijk en Italië.Crown bekijkt  wat het effect is van zijn producten tijdens hun levenscyclus op het milieu en de menselijke gezondheid. Het bedrijf leert daardoor hoe zijn productontwerp en productieprocessen in elke fase van die cyclus op milieugebied presteren. Teams van ontwerpers en ingenieurs doen ook onderzoek naar menselijke factoren door testritten uit te voeren met heftrucks, trends te onderzoeken en met deskundige gebruikers te praten.  Deze onderzoeksuitkomsten resulteren in innovatieve ideeën die tot het ontwerp van veiligere, betrouwbaardere, duurzamere en energie-efficiëntere heftrucks leiden en zo de klanten ten goede komen. Dit streven om duurzaamheid in het innovatieproces in te bouwen, wordt door klanten opgemerkt en gewaardeerd.

“Hoewel het heel belangrijk is dat we als bedrijf onderbouwde duurzaamheidsbeslissingen nemen en strategieën implementeren rond afname, hergebruik en recycling, , is het net zo belangrijk dat we onze klanten helpen om hun eigen duurzaamheidsinspanningen met succes te behalen, zegt Brian Duffy, directeur Corporate Environmental & Manufacturing Safety van Crown. “Het grootste effect op het energieverbruik tijdens de levenscyclus treedt op wanneer een heftruck in bedrijf is. Omdat energie-efficiëntie een hoofdelement vormt van een groenere supply chain , is het van belang om klanten te voorzien van producten en technologieën die helpen om hun energieverbruik te verminderen en hun CO2-voetafdruk te verkleinen.”

Foto: Smallegangentruck TSP 7000-serie met een regeneratief neerlaatsysteem

Jörn Erdmann

Crown Gabelstapler GmbH & Co. KG

Laura Moerman

Whyte Corporate Affairs

Persberichten in je mailbox

Over Crown

Crown Equipment is een van de grootste intralogistieke ondernemingen ter wereld. Crown heeft een reputatie als het gaat om geavanceerde productontwerpen, technisch vernuft en geïntegreerde productieprocessen en houdt die hoog met zijn bekroonde heftruckseries. Met zijn brede aanbod van heftrucks, automatiseringsoplossingen en truckbeheersystemen voorziet Crown zijn klanten van vooruitstrevende en innovatieve producten die bedoeld zijn om de prestaties te verbeteren en de bedrijfskosten te verlagen. Crown’s hoofdkantoor staat in New Bremen, Ohio. Daarnaast zijn er regionale hoofdkantoren in Duitsland, Australië, China en Singapore, plus een wereldwijd onderhouds- en distributienetwerk. Meer informatie over hoe Crown zijn klanten kan helpen om productiever te werken en meer voor elkaar te krijgen, is te vinden op www.crown.com.

We nodigen u ook uit om onze nieuwe online nieuwsrubriek te bezoeken op: http://news.crown.com/nl/.