Crown’s WT 3040-meerijpallettruck wint Design 4 Safety Award

München/Birmingham, 17 april 2013 – Op de vakbeurs IMHX 2013 is de elektrische Crown WT 3040-meerijpallettruck door een jury van onafhankelijke deskundigen onderscheiden met de Design 4 Safety Award in de categorie ‘Industrial Vehicles’. Deze wedstrijd werd georganiseerd door de British Industrial Truck Association (BITA).

De BITA Design 4 Safety Awards zijn een erkenning voor bedrijven of producten die volgens een deskundige jury een meetbare bijdrage geleverd hebben aan een groter veiligheidsbewustzijn of minder letsels bij intralogistieke werkzaamheden. Een van de grootste gevaren in de dynamische magazijnomgeving zijn voetletsels bij truckbestuurders, vaak veroorzaakt door onoplettende bestuurders die hun voeten niet binnen de omtrek van het platform houden.

Crown’s WT 3040-elektropallettruck met instap aan de achterkant heeft, door zijn innovatieve afsluiting met veiligheidsschakelaars, volgens de jury meetbaar bijgedragen aan een hoger veiligheidsbewustzijn. Deze gepatenteerde afsluiting, die in de rand van het vaste platform is geïntegreerd, is bedoeld om de truck onmiddellijk tot stilstand te brengen als de bestuurder met zijn voet op de schakelaar gaat staan. In de praktijk betekent dit dat de Crown WT 3040 pas gaat rijden als de voeten van de bestuurder zich veilig binnen de omtrek van het platform bevinden.

De gepatenteerde afsluiting met veiligheidsschakelaars is aanwezig op alle pallettrucks met instap aan de zij- en achterkant uit de WT 3000-serie.

Foto 1: De WT 3000-meerijpallettruck met instap aan de achterkant heeft een oranje afsluiting met veiligheidsschakelaars aan de rand van het platform

Foto 2: De WT 3000-modellen met instap aan de zijkant zijn ook uitgerust met een afsluiting met veiligheidsschakelaars

Laura Moerman

Whyte Corporate Affairs

Persberichten in je mailbox

Over Crown

Crown Equipment is een van de grootste intralogistieke ondernemingen ter wereld. Crown heeft een reputatie als het gaat om geavanceerde productontwerpen, technisch vernuft en geïntegreerde productieprocessen en houdt die hoog met zijn bekroonde heftruckseries. Met zijn brede aanbod van heftrucks, automatiseringsoplossingen en truckbeheersystemen voorziet Crown zijn klanten van vooruitstrevende en innovatieve producten die bedoeld zijn om de prestaties te verbeteren en de bedrijfskosten te verlagen. Crown’s hoofdkantoor staat in New Bremen, Ohio. Daarnaast zijn er regionale hoofdkantoren in Duitsland, Australië, China en Singapore, plus een wereldwijd onderhouds- en distributienetwerk. Meer informatie over hoe Crown zijn klanten kan helpen om productiever te werken en meer voor elkaar te krijgen, is te vinden op www.crown.com.

We nodigen u ook uit om onze nieuwe online nieuwsrubriek te bezoeken op: http://news.crown.com/nl/.