IFOY Award 2013: Crown heeft precies de juiste (systeem)oplossing

München, 11 juni 2013 – Crown is onderscheiden met de prestigieuze IFOY Award in de categorie ‘heftruckoplossingen’, die gesponsord wordt door de afdelingen Intern Transport en Logistieke Systemen van de VDMA. De onafhankelijke jury van internationaal gerespecteerde journalisten was onder de indruk van de manier waarop de werkzaamheden bij Spicers, een van de grootste groothandels in kantoorbenodigdheden van Groot-Brittannië, door Crown’s InfoLink® truckbeheersysteem zijn gestroomlijnd.

De jury werd overtuigd door de efficiëntie en innovatieve benadering van Crown’s geïntegreerde systeemoplossing. Door voor een gloednieuw heftruckpark van Crown te kiezen, met volledige integratie van Crown’s InfoLink® systeem, is Spicers erin geslaagd om de onderhouds- en reparatiekosten met 90% te laten dalen. Het truckbeheersysteem heeft de intralogistieke efficiëntie van het bedrijf bovendien dusdanig verbeterd dat Spicers de omvang van zijn heftruckpark met 40% kon verkleinen.

De beschikbaarheid van realtime informatie over alle heftrucks van een bedrijf en hun bestuurders is de sleutel tot productiviteitsverbetering in de intralogistiek. Het draadloze InfoLink managementsysteem voor trucks en bestuurders verwerkt realtime en historische gegevens om gestructureerde, naar prioriteit gerangschikte informatie te verschaffen. Deze kan gebruikt worden om goed gefundeerde beslissingen te nemen die flinke kosten- en tijdsbesparingen opleveren.

Tijdens de één week durende IFOY-test, die in een speciaal daarvoor ingericht gebouw op het terrein van de Deutsche Messe AG in Hannover werd uitgevoerd, scoorde Crown’s klantproject hoger dan de oplossingen van twee van zijn grootste concurrenten in de categorie ‘heftruckoplossingen’. Deze categorie geeft voorrang aan systeemoplossingen die van actualiteit, innovatie, klantvoordelen, duurzaamheid en verkoopbaarheid getuigen.

De IFOY Award, die door de Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau e.V. (VDMA) wordt gesponsord, is bedoeld als erkenning voor de beste heftrucks en heftruckoplossingen van het jaar. De IFOY Awards behoren tot de meest prestigieuze onderscheidingen in de intralogistieke sector en worden jaarlijks in samenwerking met de CeMAT uitgereikt. De Award, die onder auspiciën van het Duitse Bondsministerie van Economische Zaken en Technologie staat, omvat nog drie andere categorieën: magazijnwagens, heftrucks met contragewicht tot 3,5 ton en heftrucks met contragewicht van meer dan 3,5 ton.

Foto 1:

Ken Dufford, Vice President Europe van Crown (links), ontvangt de IFOY Award uit handen van Dr. Andreas Gruchow, bestuurslid van de Deutsche Messe AG.

Foto 2:

De Crown WT 3000-pallettruck met het Crown InfoLink® truckbeheersysteem in werking bij Spicers

Laura Moerman

Whyte Corporate Affairs

Persberichten in je mailbox

Over Crown

Crown Equipment is een van de grootste intralogistieke ondernemingen ter wereld. Crown heeft een reputatie als het gaat om geavanceerde productontwerpen, technisch vernuft en geïntegreerde productieprocessen en houdt die hoog met zijn bekroonde heftruckseries. Met zijn brede aanbod van heftrucks, automatiseringsoplossingen en truckbeheersystemen voorziet Crown zijn klanten van vooruitstrevende en innovatieve producten die bedoeld zijn om de prestaties te verbeteren en de bedrijfskosten te verlagen. Crown’s hoofdkantoor staat in New Bremen, Ohio. Daarnaast zijn er regionale hoofdkantoren in Duitsland, Australië, China en Singapore, plus een wereldwijd onderhouds- en distributienetwerk. Meer informatie over hoe Crown zijn klanten kan helpen om productiever te werken en meer voor elkaar te krijgen, is te vinden op www.crown.com.

We nodigen u ook uit om onze nieuwe online nieuwsrubriek te bezoeken op: http://news.crown.com/nl/.